La Taimada obrirà la temporada al Mercat de les Flors
El bon paper assolit a la Finestra d’Internacionalització de la dansa catalana en el Festival Grec 2013 amb Crash permetrà a la companyia de dansa vilafranquina La Taimada inaugurar, el proper mes de setembre, la temporada del Mercat de les Flors de Barcelona.
Creada l’any 2004, La Taimada és una petita companyia de dansa dirigida per la vilafranquina Olga Álvarez.
Els més de 2.000 vots assolits, a través de votació popular i d’experts, situen La Taimada en segona posició del rànquing de les 5 companyies que han estat seleccionades per obrir la temporada 2013-2014.
La directora i creadora de La Taimada, Olga Álvarez, ha volgut agraïr en primer lloc les votacions populars arribades de Vilafranca i del Penedès. Segons explica, els permetrà posicionar-se i confia que els surtin “bolos”, perquè una de les majors dificultats que tenen és rodar els espectacles que creen, fins i tot en els circuits alternatius.
Dirigida per Olga Álvarez, Crash està interpretada per els ballarins Marc Fernández i Angie Mas. En la creació de la coreografia hi han intervingut tots tres.
A Crash assistim al col·lapse de dos cossos, de dues ànimes que es troben per fondre’s, però també per perdre’s i per trencar-se.
La participació de La Taimada a la Finestra d’Internacionalització de la dansa catalana també els ha comportat que programadors del Canadà, Mèxic, Uruguay o Londres s’interessin per la seva proposta. Álvarez confia que aquests contactes inicials es vagin concretant.
Crash obrirà la temporada vinent del Mercat de les Flors entre el 26 i el 29 de setembre. Com que és una peça curta, pensada perquè sigui vista a poca distància, tant podria representar-se al vestíbul del Mercat, com a l’espai El Graner.