La formació és clau
Aquest matí s’ha presentat al Consell Comarcal davant de viticultors de tota la comarca l’Estudi sobre les aplicacions fitosanitàries a la vinya a l’àmbit de l’Alt Penedès.
Elaborat per Jordi Llop i Emilio Gil, del Departament d’Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia de la UPC, l’estudi conclou, després d’analitzar una mostra representativa del sector i la maquinària que empra, que les coses s’estan fent bé a nivell de tecnologia i d’actitud dels viticultors; però que la formació és clau per acompanyar el procés i conduir el sector a una major eficiència. Gil i Llop han analitzat com s’utilitzen els equips que serveixen per aplicar els tractaments fitosanitaris a la vinya i creuen que és molt més important com s’empren que les característiques tècniques que puguin tenir. Els resultats de l’estudi són els que s’esperaven i els mateixos que en altres zones de l’estat i de la resta d’Europa. La directiva europea d’ús sostenible de plaguicides obligarà els agricultors a reduir el risc de la utilització d’aquests productes, fer una gestió integrada de les plagues i a sotmetre els equips a inspecció. Gil insisteix en què tot això és positiu per als viticultors, d’aquí la bona resposta que han obtingut al Penedès, però matisa que el procés ha d’anar acompanyat d’informació i formació. En la línia d’informar els viticultors, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès inclourà la informació més rellevant de l’estudi al Manual de Bones Pràctiques Vitivinícoles que fa arribar als agricultors de la zona.











