La crisi econòmica i els seus efectes sobre els mitjans de comunicació centra la darrera tertúlia de La Cultural
Les noves apostes informatives i la necessitat de trobar solucions econòmiques que permetin la supervivència dels mitjans en plena crisi econòmica van centrar la darrera tertúlia organitzada per La Cultural a l’Agrícol. La sessió va comptar amb la participació de representants de quatre mitjans de comunicació diferents.
D’una banda hi havia el director de RAC 1, Eduard Pujol; també hi era el director del setmanari penedesenc “El 3 de Vuit, Ricard Rafecas; un dels responsables del web “Esportspenedes.cat”, Ernest Gili; i el director de Ràdio i Televisió de Vilafranca, Josep Alsina. Eren per tant una ràdio privada, un setmanari local de pagament, un web informatiu i una ràdio i televisions locals públiques. Tots quatre van parlar sobre com han entomat l’actual situació econòmica, amb el que ha representant bàsicament en quan a reducció de publicitat, i els efectes que ha tingut en els seus mitjans.
Eduard Pujol explicava per exemple que la crisi els ha afectat com a tots, però que des de RAC 1 han fet una aposta ferma per trobar sortides i fer-ho en base al talent i el lideratge.
En el cas de la televisió i la ràdio locals de Vilafranca, Josep Alsina defensava l’aposta per ser presents cada cop més a les noves plataformes per tal de fer arribar la informació del Penedès arreu. Intents doncs fer cada cop més accessible la informació i fer-la arribar amb més immediatesa.
En el cas de la premsa escrita, la manca d’anunciants és també una problemàtica greu, ja que és una de les principals fons d’ingressos. En aquest sentit, Ricard Rafecas remarcava que la revolució tecnològica que s’està vivint pot ser una sortida, però que cal també saber buscar-li l’espai i la manera per tal que sigui una alternativa real.
De manera similar es pronunciava un dels responsables del diari digital “Esportspenedes.cat”, Ernest Gili. Reconeixia que el cost és menor, però que a hores d’ara viure de la publicitat a internet és molt complicat, sobre tot per la fidelització dels clients.
La tertúlia com sempre es va iniciar amb l’exposició dels ponents, i va acabar amb la participació i canvi d’impressions amb el públic assistent.