Vilafranca és la segona ciutat, després de Barcelona, que ha impulsat la Corrandaescola
Amb l’objectiu que el projecte segueixi creixent i impliqui més centres, la Corrandaescola ha tingut la seva culminació a l’Auditori de Vilafranca.
Els alumnes de cinc escoles de la ciutat hi han participat després de preparar a classe les seves corrandes durant mesos. Vilafranca és la segona ciutat, després de Barcelona, que ha impulsat la iniciativa i amb molt bones sensacions. Corrandaescola recupera la glossa i la porta a les escoles perquè els nens i nenes treballin el vocabulari, la improvisació i, en definitiva, la imaginació.
A partir de melodies que han de tenir molt clares i interioritzades, els alumnes han preparat rimes sobre el Carnaval i l’hivern i han improvisat cançons amb l’acompanyament de l’acordionista Carles Belda i de l’Helena Casas.
L’Albert Casals és el coordinador de Corrandaescola i l’encarregat de preparar els mestres perquè ensenyessin la tècnica de la glossa a les aules. Es parteix sempre d’una melodia completament assentada que permeti centrar-se en el que s’ha de dir.
La impulsora de la iniciativa a Vilafranca ha estat la mestra de música de l’Estalella Mònica Calaf, que destaca tot el que es pot treballar a través de les corrandes.
Les escoles que han participat aquest any al Corranda escola són l’Estalella i Graells, el Cristòfor Mestre, el Col•legi El Carme-Sant Elies, l’Escola Mas i Perera, el Baltà i Elias i el Pau Boada.