La Llum del Nord ha organitzat un esmorzar popular àrab en el marc de les Festes de Sant Raimon
Tè marroquí i tortells i dolços àrabs, elaborats amb farina de blat, sèmola de blat, mel i mantega. Aquestes són els productes que es podien degustar dissabte al matí a la Plaça del Penedès en l’“Esmorzar Sultana” organitzat per grup Mosaic de la Llum del Nord.<br />
La vicepresidenta de l’entitat, Asma Harti, explica que l’esmorzar s’engloba en les activitats del projecte Mosaic, que consisteix en afavorir un veritable intercanvi cultural.
<br /><br />"La Llum del Nord – Associació per a la ciutadania i cooperació entre pobles" va néixer del neguit d’un grup de catalans i marroquins per a millorar el coneixement mutu d’aquests dos països de la Mediterrània. Des de la seva creació a Vilafranca, han intentat donar una mica de llum a molts dubtes que provoca el desconeixement cultural. Cada proposta que han realitzat, tant a Catalunya com al Marroc, ha anat dirigida a enfortir les relacions i possibilitar que entenguem que ens uneixen més coses que no ens separen.
<br />En el balanç d’activitats realitzades durant l’any passat es pot dir que per l’associació han passat unes 800 persones.<br />La Llum del Nord ha apostat per multiplicar la seva oferta d’activitats i també els actes que organitza dins de les Festes de Sant Raimon. Enguany a més de la presentació del calendari, que es va fer la setmana passada i d’aquest esmorzar de dissabte també s’ha afegit un taller i demostració de labors de ganxet.<br />