Dijous, 11 de juny de 2026
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Bosc Verd denuncia "pràctiques irregulars" d’una empresa d’airsoft a la Riera de Llitrà

Des de Bosc Verd expliquen que el dia 16 de desembre van fer una sortida de neteja i seguiment de les caixes niu que tenen instal•lades a una part de la riera que està sota el seu apadrinament. En plena activitat, van trobar el camí barrat per una xarxa i uns cartells que prohibien el pas.

En nom del col•lectiu, Jordi Asensi explica que un representant de l’empresa LaTrinxera.cat els va dir que no podien estar allà perquè estaven desenvolupant una activitat d’airsoft. L’airsoft és un joc en que se simula una guerra i els participants porten armes que disparen projectils esfèrics. Els jugadors han d’anar protegits amb ulleres especials i normalment porten roba de camuflatge.
Els membres del col•lectiu Bosc Verd van fotografiar els diversos cartells que van trobar col•locats al camí per impedir el pas i que també alertaven del perill per possibles impactes. Des de Bosc Verd també han fet arribar a la nostra redacció imatges de la casa que, segons diuen, està llogada per l’empresa que organitza l’activitat d’airsoft, molt a prop de la riera. I expliquen que, als voltants, s’han fet moviments de terres per simular trinxeres.

Bosc Verd demana ara explicacions a l’Ajuntament de Vilafranca perquè considera que no s’ha de permetre una activitat d’aquest tipus en un espai com la Riera de Llitrà. El col•lectiu deixarà d’apadrinar el tram de riera si es continuen desenvolupant les pràctiques d’airsoft.

Bosc Verd fa tres anys que té caixes niu instal•lades a l’entorn de la riera de Llitrà i fa sortides de seguiment i neteja de forma periòdica.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: