Dimecres, 14 de maig de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Excel.lent concert de la Polifònica

Eduard Vila s’ha estrenat com a director de la Polifònica en un concert de Sant Esteve que ha servit per commemorar els 65 anys de la coral.

<br />Complint la tradició, l’Agrupació Polifònica de Vilafranca oferia el concert de Sant Esteve, aquest dimecres a les set de la tarda a l’Auditori. El qui havia estat durant molts anys director i actual cantaire, Xavier Cervera, va oficiar de presentador assenyalant alguns fets que feien del concert un concert especial. En primer lloc recordava que aquest Nadal la Polifònica celebra els seus 65 anys i que entre el públic els acompanyava la fundadora de l’entitat, Maria Rosa Juncosa, per la qual va demanar una forta ovació.

<br /><br />Un altre fet destacat és que aquest 2012 el concert estava dirigit pel director adjunt de la coral, Eduard Vila.

<br />També era la primera vegada que els acompanyava el jove pianista, Jordi Galimany.

<br />El programa constava de dues parts. La primera incloïa obres per a cor i piano i, la segona, integrada per nadales nostrades i d’arreu. <br />El concert començava amb Veni Emmanuel de Kodály. Després, venia l’obra central de la primera part, Quatre cançons d’advent, d’Edgar Tinel.

A més d’aquesta obra, la Polifònica interpretava Ave Maria d’Eduard Vila i There’s a song in the air de John Hearne. La segona part constava d’una nadala anglesa, una de tradicional menorquina i sis de tradicionals catalanes.

<br />Penedès TV ha enregistrat el concert de Sant Esteve de la Polifònica i l’oferirà en la seva programació especial de cap d’any el proper dimarts 1 de gener a dos quarts de tres de la tarda i amb reposició cada quatre hores.<br />

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: