Divendres, 16 de maig de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

ERC presenta les seves alternatives a les polítiques econòmiques actuals

Josep Maria Ribas, alcalde de Sant Sadurní i número 14 per Barcelona; i Teresa Vallverdú, número 3 per Tarragona han ofert al local d’ERC de Vilafranca una roda de premsa per tal de presentar per una banda les seves propostes econòmiques per aquests propers anys, i també explicitar el seu suport a la convocatòria de vaga general d’aquest dimecres.<br />

Ribas ha recordat que els pressupostos del govern central son de clara austeritat i retallades cap a Catalunya. De fet, les inversions a Catalunya són sempre les que es queden sense realitzar al 100%. Des del punt de vista d’ERC, les actuals polítiques tant del PP com de CiU no donen cap resposta a la crisi.<br /> Com a una de les propostes que posaven sobre la taula, i prenen com a exemple el que ha fet el sector del cava de Sant Sadurní, Josep Maria Ribas parlava de la necessitat de potenciar l’exportació.

Per la seva banda, la candidata tarragonina lamentava que en aquests moments algunes formacions polítiques s’apressin ara a legislar per evitar els desnonaments; i que per contra en els darrers anys hagin votat sempre en contra de propostes en aquest sentit que ERC feia al Congrés.

ERC es postula com una alternativa al model social i econòmic de CiU. Així, proposen crear un impost sobre les transaccions bancàries, un nou impost sobre les grans superfícies, un impost sobre les grans fortunes i també un altre sobre els dipòsits bancaris. Ribas i Vallverdú van insistir en que les actuals polítiques d’austeritat i retallades no són cap solució.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: