ERC presenta a Vilafranca el full de ruta nacional cap a la independència amb un referèndum abans de dos anys
L’alcalde de Sant Sadurní i candidat d’ERC Josep Maria Ribas va exposar que el full de ruta dels republicans es basa en tres agendes: la catalana, que ha de consolidar una majoria social a favor de la independència, l’espanyola, per arribar a la independència sense trencaments, i la internacional, per garantir la seguretat dels interessos de les empreses i ser dins d’Europa.
Totes elles encarades a garantir que els ciutadans de Catalunya puguin expressar la seva opinió sobre el futur del país.
Per la seva banda, la candidata del Baix Penedès Teresa Vallverdú va defensar que en el termini de dos anys els catalans s’han de donar l’oportunitat de decidir el seu futur, "tant si el govern espanyol autoritza el referèndum com si no" perquè, segons diu, "la convocatòria dependrà de la voluntat política del Parlament". Els candidats penedesencs també van insistir en la importància de què ERC sigui segona força al Parlament per enfortir el procés cap a la independència.