BMN no descarta vendre’s la xarxa d’oficines de Caixa Penedès
BMN ha posat a la venda tot el negoci financer d’un dels seus socis, Caixa Penedès, que suposa un terç dels seus crèdits i dipòsits segons publiquen avui diversos mitjans econòmics. D’aquesta manera, Banc Mare Nostrum intenta reduir al màxim les noves ajudes públiques que necessitarà per superar els tests d’estrès. <br />
Mitjans econòmics prestigiosos com Cinco Días informen que BMN ja ha contactat amb diversos bancs per desprendre’s de part de les seves oficines i un dels més interessats seria el Banc Sabadell, que vol comprar les 400 oficines de l’antiga xarxa de Caixa Penedès, bàsicament a Catalunya.
Segons El Economista, en el moment de fusionar-se amb Caja Murcia, Sa Nostra i Caja Granada; Caixa Penedès presentava els índexs de morositat més elevats del nou grup. El volum de negoci estimat és d’uns 30.000 milions d’euros, principalment del segment de particulars. Fons del Banc Mare Nostrum assenyalen que de moment no es pot assegurar que es vengui la xarxa d’oficines de Caixa Penedès.
Arran d’aquestes informacions aparegudes a diferents mitjans especialitzats en informació econòmica hem consultat als serveis de comunicació del Banco Mare Nostrum que han explicat que en aquests moments el banc està buscant recursos per fer front a les necessitats de capital que ha d’afrontar per garantir la viabilitat de l’entitat bancària. Aquestes necessitats són de 2208 milions d’euros. El pla de rescat contempla entre d’altres la venda d’actius i dins d’aquest paquet i podria figurar la xarxa d’oficines de Caixa Penedès. En aquest sentit el Banc de Sabadell s’hi ha interessat. Les fons consultades han indicat que en aquests moments no es pot descartar la venda d’oficines, però també es pot assegurar que finalment sigui així. Les mateixes fonts han dit que a hores d’ara no hi ha negociacions obertes, sinó la consulta del Sabadell.