Una vintena d’elaboradors de la DO Penedès amb el maridatge ostres-xarel.lo
D’aquí a pocs dies, els restaurants ja començaran a oferir el nou maridatge que impulsa la DO Penedès entre les ostres del Delta de l’Ebre i el xarel.lo penedesenc. <br />
Una vintena d’elaboradors de la DO Penedès han apostat per la campanya i ja estan oferint la proposta al sector de la restauració, a través dels seus propis distribuïdors. La campanya permet als restaurants un accés a les ostres, en 24 hores, sense intermediaris, i a uns preus molt assequibles.
L’objectiu és aconseguir fer atractiu el consum d’ostres com passa a França, segons el president de la DO Penedès, Josep Maria Albet.
Aquesta setmana ha tingut lloc, a Vilafranca, una nova presentació del maridatge Ostres, Xarel.lo Penedès!, que ha permès veure tot el procés d’elaboració i tastar-ho.
El Consell Regulador de la DO Penedès fa un cicle de presentacions a l’àrea d’influència de la campanya, dirigides al sector de la restauració, i a partir de la setmana vinent reforça la proposta amb una campanya als mitjans de comunicació.
Fins ara, les ostres del Delta de l’Ebre anaven destinades al mercat francès i un dels objectius d’aquest maridatge és crear, juntament amb el xarel.lo, un mercat de proximitat.
El cuiner d’El cigró d’or, Oriol Llavina, que ha participat a la presentació, parla d’un maridatge "perfecte".
Segons Llavina, la salinitat i el gust dolç de les ostres marida molt bé amb l’amargantor del xarel.lo, una varietat amb aromes de fruita blanca i tropical.
La promoció del maridatge va destinada inicialment a la zona compresa entre el Penedès i el Delta de l’Ebre, la franja costanera i interior on es produeixen aquests dos productes emblemàtics.