Una parella de Bellvei protesta davant de Bankia perquè els condonin el deute adquirit amb l’entitat
L’Enriqueta Sorribes i l’Antonio Vilches, una parella de Bellvei del Penedès, va signar amb Bankia fa cinc anys una hipoteca per valor de 360.000 euros per comprar una casa en aquest municipi.
Les quotes inicials eren de 1.700 euros al mes però, segons diuen, després de diverses revisions, havien de pagar fins a 3.450 euros mensuals, quantitat que no podien assumir. Després de moltes negociacions i la venda d’un pis a Vilanova que servia per eixugar part del deute, la parella va aconseguir la dació en pagament de la casa de Bellvei, que va ser subhastada aquest divendres passat. El preu de sortida era de més de 400.000 euros però se la va quedar el banc per 266.000, segons expliquen l’Enriqueta i l’Antonio. Ara, segons diuen, creuen que el banc els demanarà la diferència fins a una quantitat de 700.000 euros, entre els diners que van demanar, interessos i recàrrecs. També es queixen de que el banc va exigir que desocupessin la casa amb poc temps. Per això han decidit protestar davant l’oficina de la Rambla de Nostra Senyora fins que Bankia no els doni alguna solució.
L’Enriqueta i l’Antonio tenen previst ser davant de l’oficina els matins dels dilluns, dimarts i dimecres fins que l’entitat els ofereixi una solució.
La parella ha destacat la bona predisposició del personal de l’oficina de Vilafranca.