El blog pediàtric de l’Alt Penedès ha començat a funcionar aquest estiu per facilitar la millor informació a les famílies
El blog va entrar en funcionament al mes de juny i ja ha començat a donar bons resultats. Ara caldrà que els usuaris del servei de pediatria de l’Alt Penedès s’acostumin a consultar allà la informació relativa a la salut dels seus fills.
El blog ha aconseguit l’acreditació de web mèdica i s’ha estructurat de manera que ofereix als usuaris informació filtrada, basada en la certesa científica, i organitzada d’una forma fàcil d’entendre i de buscar. El servei també ha obert compte a twitter i facebook perquè les famílies puguin consultar els seus dubtes i rebre una resposta ràpidament.<br />
El director de l’equip de pediatria de l’Alt Penedès, el doctor Vicente Morales, explica que el blog i les xarxes socials han de ser un complement de l’atenció sanitària de les famílies i han de servir per millorar l’educació sanitària d’aquestes.
El blog està estructurat en quatre pestanyes. La primera conté temes d’actualitat com ara la preparació de les defenses per l’arribada del curs escolar. La segona parla de l’equip de pediatria i ofereix la possibilitat de concertar visita i conèixer els professionals que hi treballen i els seus horaris. Hi ha un tercer apartat que, sota el títol de "Famílies", pretén acostar els protocols d’actuació establerts en determinats casos, com ara febrades, diarrees, caigudes o picades d’insectes, per exemple.
Un darrer apartat, titulat "Professionals" parla de com s’ha protocolaritzat i filtrat tota la informació que trobem al blog. A la pantalla que hi ha instal•lada al servei de pediatria del CAP de Vilafranca s’està publicitant des de fa uns dies aquesta nova eina que s’ha posat a l’abast de les famílies.<br />Per visitar aquest lloc web només cal que busqueu "equip pediàtric alt penedès" a Google i allà apareixerà l’enllaç al blog. L’adreça concreta és <a href="http://icspediatriaaltpenedes.wordpress.com/">icspediatriaaltpenedes.wordpress.com</a>.