Dimecres, 14 de maig de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Oficina d’Atenció al Consumidor del Consell Comarcal va rebre 816 consultes i 251 reclamacions l’any 2011

El conveni que el Consell Comarcal té amb la Generalitat en matèria de Consum permet realitzar diferents funcions que apropen les gestions al territori i fan més pròxim el servei a la ciutadania.

Entre d’altres, des del Consell Comarcal s’atenen consultes, reclamacions i denúncies dels consumidors, es realitza la tramitació de les reclamacions (mediació i/o arbitratge) i es duen a terme inspeccions; alhora, s’executen accions d’informació, formació i educació per fer arribar a la ciutadania i a les empreses les iniciatives que l’OCIC duu a terme. <br />Durant l’any 2011, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor va rebre fins a 816 consultes, un 11,23 % més que l’any anterior; i 251 reclamacions, un 9,13% més, per temes de Consum. Aquestes xifres s’han anat incrementant any rere any des que es va posar en marxa el servei. L’OCIC també va realitzar 335 actuacions d’inspecció i 24 vistes arbitrals durant l’any passat. <br />Des del Consell Comarcal es dóna molta importància a fer arribar als infants i als joves les informacions en matèria de consum, per això s’imparteixen xerrades i tallers a les escoles per aprendre a consumir de manera responsable. Un total de 580 alumnes van participar d’aquestes activitats durant l’any 2011.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: