Els viatges per Setmana Santa es mantenen similars a l’any passat malgrat els canvis al panorama turístic
El low-cost, internet, les campanyes agressives dels tour operadors i la recent crisi econòmica han variat el panorama turístic i les demandes dels consumidors. La gent, sobretot les famílies, viatja menys dies i a destins més propers. I el més habitual és que busquin les millors ofertes a través d’internet. Però, pel que fa a la campanya de Setmana Santa la contractació per agència ha estat similar a la de l’any anterior.
<br />Segons el Salvador Bricollé, de l’agència Halcón Viajes, la llarga distància va una mica a la baixa i l’estrella d’aquests dies són les capitals europees.
A Viatges Ecuador, el volum de viatges contractats és semblant al de la Setmana Santa de l’any passat, inclosa la llarga distància. La particularitat es troba en les destinacions més properes perquè aquest any conviuen la platja i la neu.
Pel que fa als viatges llargs, d’entre 10 i 12 dies, les destinacions que més surten són els Estats Units, tant la costa est com la oest, Llatinoamèrica i, especialment, el sud est asiàtic.
El que també remunta és el creuer. Després de la tragèdia del Costa Concòrdia, les navieres han d’arrencar la temporada amb les seves ofertes especials de Setmana Santa.
Els preus, en el cas dels creuers, es mantenen igual que l’any passat, només amb una lleugera rebaixa.<br />Una altra de les ofertes que té força sortida té a veure amb les anomenades capses regal, que proposen escapades de cap de setmana amb algun valor afegit relacionat per exemple amb gastronomia o benestar.