Ajudar a impulsar la zona comercial de la Girada
L’equip de govern vol facilitar amb una nova planificació el desenvolupament de la zona comercial de la Girada
<p />
Així ho ha manifestat Pere Regull en l’espai "Diàlegs amb l’alcalde". Regull ha explicat que la comissió de govern d’aquesta setmana ha decidit informar favorablement l’aprovació inicial d’un pla especial de la zona comercial de la Girada. Amb aquesta nova ordenació, remarca l’alcalde, es pretén facilitar a la iniciativa privada el desenvolupament d’aquesta zona comercial. La principal novetat seria que es permetrà desenvolupar la zona per blocs, amb la clara intenció de potenciar la instal·lació de espais comercial de caràcter mitjà i gran, per no entrar en competència amb la resta de teixit comercial de vila.
Regull ha posat com a exemple Vilanova i la Geltrú, en el sentit de dispost d’una Rambla amb un comerç potent i actiu; i comptar amb mateix temps amb unes superfícies comercials importants també a les zones exteriors de la vila.<br />Amb aquesta acció l’alcalde considera que s’activa el projecte, i qeu ara caldrà esperar que els propietaris privats ho tirin endavant. L’avantatge ara, des del punt de vista de Regull, és que es podrà fer sense la necessitat que el 100% dels propietaris arribin a l’acord. Poder fer-ho per blocs facilitarà que es pugui fer en diferents fases.
La voluntat de l’equip de govern és que aquest desenvolupament es faci de manera digna per la vila, per millorar els equipaments de la Girada i de retruc de la resta de Vilafranca. Regull ha remarcat també que pràcticament es pot parlar d’acord gairebé unànime dels propietaris afectats, amb la qual cosa des de l’Ajuntament esperen que aquest històric tema pendent de la vila es pugui desbloquejar en breu.