Reunió tensa en la presentació del Pla de Màrqueting de Costa Barcelona
El vice-president de la Diputació de Barcelona Alberto Fernández Díaz ha presentat el Pla de Màrqueting de la Província de Barcelona en una tensa reunió al Consell Comarcal de l’Alt Penedès.
La reunió es va fer aquest dimarts a la tarda i hi van assistir prop de 80 persones, entre alcaldes, regidors o tècnics del sector turístic i vitivinícola, tot i que les imatges de Penedès TV corresponen només a la roda de premsa posterior, donat que la trobada no era oberta al públic. En el torn d’intervencions Fernández Díaz va escoltar diverses crítiques que coincidien en assenyalar que el pla s’ha fet amb una visió centralista i sense destacar la idiosincràsia del conjunt de la comarca, sinó remarcant determinats punts o fins i tot empreses de manera preferent.<br />A la roda de premsa Fernández Díaz assegurava que es tracta d’una proposta tècnica que s’adreça als grans operadors i que utilitza la força de la marca Barcelona junt amb elements que poden fer de ganxo per la comarca. Elements que no són excloents sinó complementaris. El vice-president de la Diputació de Barcelona assegura que la Diputació fa una aposta per la comarca del Penedès i la promoció de l’enoturisme, tot i recordant per exemple que el 2011 es va finançar amb 250.000 el projecte de quilòmetre 0 de l’enoturisme a la comarca, projecte que rebrà 150.000 euros més aquest any. En aquest sentit assegura que l’objectiu és comú i que el pla de màrqueting és només una eina que cal aprofitar i que tractarà de recollir les demandes del territori. Respecte als punts estrella Fernández Díaz demana que es faci l’esforç de situar-se en el context de la promoció turística internacional que necessita d’uns punts d’atracció. Per la seva banda el president del Consell Comarcal i del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, Francesc Olivella, destaca que l’objectiu principal de la reunió era poder acostar al territori els aspectes tècnics del pla, i d’altra banda insisteix que la feina de promoció també es continuarà impulsant des d’Enoturisme Penedès. En aquest sentit Francesc Olivella ha explicat que està obert el procés de modificació dels estatuts del Consorci perquè s’hi puguin afegir també els comarques del Baix Penedès o el Garraf i treballar així des d’una perspectiva del conjunt del Penedès enoturístic. En aquest sentit Fernández Díaz va mostrar-se favorable el treball conjunt amb la Diputació de Tarragona i la Generalitat de Catalunya.