Dissabte, 21 de setembre de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Servei de Mediació i Convivència de l’Ajuntament de Vilafranca ha iniciat l’any 2011 un 53% més d’expedients que l’any anterior

Aquest creixement espectacular mostra, d’una banda, que el servei és cada cop més conegut entre els ciutadans i, de l’altra, que resulta eficaç, majoritàriament per resoldre conflictes veïnals.

L’Ajuntament ha fet una aposta forta per aquesta manera de tractar els conflictes derivats de la convivència i les dades el recolzen. L’any 2011 es van iniciar 144 expedients, un 53% més que l’any 2010. D’aquests, 117 ja estan tancats i un 81% dels casos, resolts. I, d’aquest 81%, un 71 s’han resolt amb acord de les dues parts implicades. L’èxit del Servei de Mediació i Convivència posa de manifest, segons ha explicat la regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Vilafranca Ramona Suriol, que la mediació funciona. Però Suriol destaca sobretot la vessant educativa de la mediació i el foment del diàleg com a eina a desenvolupar per la ciutadania en qualsevol circumstància.
5.38’00" – 5.38’40": Ramona Suriol (regidora de Serveis Socials): Jo estic… vida<br />De les prop de vuit-centes persones implicades en els expedients de mediació, un 62% són població autòctona i un 38%, d’origen estranger. Una dada que, segons la regidora, demostra que el perfil dels usuaris és molt divers.

L’alcalde Pere Regull ha destacat per la seva banda que la mediació ha de servir per millorar la qualitat de la convivència a Vilafranca i per eliminar les microtensions que, a la llarga i si no es resolen, poden crear tensions socials més greus. Per a Regull, el treball del servei de Mediació posa les bases per a la futura ordenança de civisme que està a punt de ser presentada a la resta grups municipals i associacions de veïns.

El Servei de Mediació i Convivència de l’Ajuntament de Vilafranca és un servei públic a disposició de tota la ciutadania que tracta de resoldre els conflictes derivats de la convivència amb solucions de consens. Per fer-ne ús, la persona interessada es pot adreçar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana. El servei es posarà en contacte a l’altra part implicada i, si aquesta accepta, s’iniciarà el procés per a arribar a un acord.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: