El pla d’accions d’Enoturisme Penedès treballarà intensament en la seu i en la comunicació i comercialització dels seus productes
Aquesta setmana s’ha presentat davant dels associats a Enoturisme Penedès i els agents turístics de la zona el pla d’accions 2012 de la marca. Des del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès es desenvolupen multitud d’accions que s’emmarquen dins d’Enoturisme Penedès però, durant la presentació del pla s’han destacat els eixos més importants a explotar.
La directora del Consorci Núria Sala apuntava en primer lloc la seu, l’anomenada Casa quilòmetre zero de l’enoturisme que se situarà a les dependències de Vinseum, concretament al carrer Hermenegild Clascar de Vilafranca, i que ja té una inversió de la Diputació de Barcelona assignada per a començar a ser una realitat.
Pel que fa a instal·lacions físiques, també es treballarà en la construcció de tres miradors que serveixin per potenciar les rutes i senders de la comarca. Estaran situats a la muntanya de Sant Pau, a Subirats de cara a Montserrat i a Avinyonet. Finalment, l’eix més important a seguir serà el reforç i el foment de la comunicació a través d’un pla de mitjans que faci que Enoturisme Penedès tingui una presència constant de cara al seu públic potencial, el de proximitat.
També caldrà donar més protagonisme al web i a les xarxes socials per fer visible a través d’aquestes una gran visió del Penedès unificada sota el concepte enoturístic però amb multitud de productes comercialitzables i adreçats a diferents perfils de consumidor.
Amb aquest pla d’accions es pretén donar continuïtat a un camí que han iniciat múltiples iniciatives particulars sense una perspectiva conjunta que permeti que el Penedès es consolidi com a destinació enoturística de qualitat.<br />Pel que fa als associats d’Enoturisme Penedès, des que ha començat el 2012, s’hi ha afegit 23 establiments als més de 150 que ja en formaven part. Aquests van rebre el seu distintiu abans de la presentació del pla d’accions.