ADICAE aconsella demandar les entitats que han promogut les participacions preferents entre els seus clients
L’Escorxador de Vilafranca ha acollit aquest dilluns al matí una sessió informativa a càrrec de tècnic de l’Associació d’Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances, ADICAE, per tal d’informar sobre les possibles accions a emprendre per els afectats per la compra d’accions preferents.
<p />
Davant de força públic, el coordinador d’ADICAE a Catalunya, Pere Massegué, ha explicat els passos a seguir per tal de presentar denúncies contra les entitats que han estat tramitant entre els seus clients aquestes participacions preferents. Des d’Adicae ofereixen suport a l’hora de tramitar aquestes denúncies, tot i que expliquen també hi ha vies extrajudicials. En aquest darrer cas però, consideren que pot ser difícil arribar a acords amb les entitats. Massegué explica que de fet un jutge és l’únic que pot anul·lar un contracte. Pel que fa a les demandes, s’ofereix l’opció d’una conjunta. Des d’Adicae consideren que ara mateix aquestes participacions preferents són un producte que no té cap interès als mercats.
A nivell de Catalunya podria haver-hi uns 300.000 afectats, i Massegué explica que uns 175.000 tindrien els seus productes contractats amb La Caixa.
Entre els assistents, hi havia persones que tenien els seus estalvis repartits en diferents entitats. La majoria coincideixen en sentir-se defraudats per els consells que van rebre de persones que consideraven de confiança.<br />Maria Concepció Castellví explica que ella tenia quantitats repartides entre Caixa Penedès, Caixa Terrassa i La Caixa; i que es troba en una situació desesperada. Comenta que tot el que tenia estalviat ho havia invertit en aquests productes, i que sempre li havien assegurat que en podria disposar en pocs dies.
Un altre dels afectats és en Sergi Ripoll, que en aquest cas va voler invertir a través de Caixa Catalunya. Eren, explica, els estalvis de la seva vida. Considera que no se li va donar prou informació i se sent defraudat per les entitats, però sobre tot per el director de la seva oficina.
Ripoll considera que fins i tot en aquests moments hi ha d’haver persones que no saben que tenen contractats aquest tipus de productes.<br />La xerrada estava organitzada amb col·laboració de les oficines comarcal i municipal d’informació al consumidor.