Es presenta SITC el projecte de nova marca turística per les costes de Barcelona
<br />En el marc del Saló Internacional de Turisme de Catalunya, les associacions d’empresaris turístics de les comarques del Maresme, Baix Llobregat, Alt Penedès i Garraf van presentar l’estudi a favor de la creació d’una nova marca turística comuna per a les costes de la província de Barcelona.
La nova marca englobaria i substituiria les dues marques costaneres existents a la província, Costa de Barcelona-Maresme, situada al nord de la capital i que inclou la comarca del Maresme; i Costa de Garraf, al sud i incloent les comarques del Baix Llobregat, Penedès i Garraf. Aquesta iniciativa compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, a traves de la Delegació de Turisme. Respecte a les xifres, la nova marca entraria en el grup de destinacions turístiques que reben més d’1,5 milions de visitants estrangers i més de 15 milions de pernoctacions de turistes estrangers, com són Mallorca, Tenerife o la Costa del Sol, per exemple. L’objectiu és iniciar la promoció turística basada en la nova marca de cara a la temporada 2012. Segons un comunicat de la Diputació l’estudi inclou la voluntat del sector, que uneix la iniciativa, dels agents públics i privats, institucions i empresaris relacionats amb el turisme, d’actuar de forma coordinada per la construcció de la nova marca turística. El treball conjunt té com a objectiu afavorir un posicionament clar de l’oferta turística de la zona costanera situada al voltant de la ciutat de Barcelona.