Divendres, 29 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Es presenten les línies d’actuació del III Pla Estratègic Penedès

La Fundació Pro Penedès ha presentat les dotze línies d’actuació del primer pla estratègic del conjunt del Penedès.

Es tracta de la tercera edició del pla estratègic de desenvolupament que promou la Fundació Pro Penedès, però és la primera vegada que no es limita a la comarca de l’Alt Penedès sinó que s’ha obert al conjunt del territori que correspondria a una futura vegueria del Penedès. El debat s’ha iniciat després que en darrer mandat del Parlament es va aprobar l’àmbit de planificació territorial per a les comarques de l’Alt i Baix Penedès, el Garraf i l’Anoia. S’han estat reunint grups de treball temàtics i aquest dimarts a la casa Pau Casals del  Vendrell va ser el punt de trobada de representants polítics i de la societat civil d’aquest àmbit per presentar-ne els 12 eixos bàsics de treball.  L’alcalde de Vilafranca i president de la Fundació Pro Penedès, Pere Regull, destaca que cal sumar per poder ser un pol de decisió que eviti caure sota la influencia de les arees metropolitanes de Barcelona i de Tarragona, i ara es diposa d’un instrument per sumar esforços com és l’àmbit de planificació. Regull assenyala també que el més important és que cap de les quatre comarques té interessos que els enfronti. L’objectiu del Pla Estratègic és implicar al conjunt del territori per posar en marxa l’àmbit. A l’acte hi van assistir diputats de CiU, ERC, el PP i ICV, però no hi havia cap alcalde del Garraf. El director del pla estratègic, Jordi Cuyàs,  va esposar el conjunt dels 12  eixos de treball i va destacar que ara és un bon moment per començar també si es té en compte les necessitats que comporta la crisi. Les dotze línies estratègiques definides del Pla són multisectorials i abracen tots els àmbits de la societat. Així, la primera parla d’equilibri i coordinació interterritorial, amb la finalitat d’organitzar-se per ser un interlocutor únic davant la Generalitat. La segona aposta per la marca Penedès, identificant-la amb el fet de pertinença cultural i uns valors mediambientals propis, i entre les accions ja proposa obrir una delegació a Barcelona per fer promoció econòmica del Penedès. Un altre dels eixos reclama la necessitat de racionalitzar les infraestructures de comunicació, i com a mesura indica que cal impulsar l’estació de trens regionals i millorar les Rodalies, alliberar de peatges l’AP-7 i la C-32 i evitar la construcció de l’A-7. També es proposa donar un impuls fort al turisme, ja sigui de costa, cultural, industrial i particularment l’enoturisme, la defensa del petit comerç de qualitat, sense renunciar a iniciatives que puguin ser pols d’atracció a les zones comercials o posar en valor el patrimoni cultural i festiu, fer-ne difusió, projectar la cultura del Penedès a l’exterior i fer polítiques culturals mancomunades.<br />

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: