Dues persones de Freixenet eren al Japó en el moment del primer terratrèmol
Ara la principal preocupacioó és per els cinc treballadors de l’oficina de Tòquio
Una de les empreses de la comarca que té un contacte comercial important amb el Japó és el grup Freixenet. De fet tenen una oficina amb cinc persones a la capital del país, i amb les quals, com ha comentat a la nostra emissora la sots directora internacional del Grup Freixenet, Montserrat Amat, han estat en contacte continu des del dia del terratrèmol. <br />Amat explica que la situació en aquests moments a Tòquio és molt complicada, després dels terratrèmols de les darreres hores i que fins i tot ha portat a que es tanqués l’aeroport de Narita. Amat comenta que els treballadors de la seva oficina els han comentat que fins i tot s’està plantejant desallotjar la ciutat de Tòquio.
<br />Montserrat Amat comentava també que el mateix dia del primer terratrèmol, el passat 11 de març, hi havia dues persones del grup Freixenet provinents de Sant Sadurní al Japó per tal de mantenir diferents reunions amb el personal d’allà. Amat explica que diumenge ja van tornar cap a Catalunya, i que van poder-ho fer sense problemes. Potser ara la qüestió seria més complicada i preocupant.
Pel que fa al contacte tant amb les cinc persones que treballen a la seva oficina del Japó, com amb els seus importadors i distribuïdors, Amat explica que han estat mantenint contactes aquests darrers dies. Depenen de la zona del Japó en que es troben les diferents empreses importadores els danys han estat més o menys importants; però Amat apunta que en principi les coses no han passat de danys materials. Això sí, deixa clar que en aquests moments l’activitat comercial no és el més important, i que tot i que ahir se’ls confirmava alguna comanda cap el país del sol naixent, no és una qüestió prioritària.<br />Ara per ara comenten des del Grup Freixenet, miren d’estar en contacte de manera continuada amb els seus representants al Japó, ja sigui via e-mail o per telèfon mòbil. Tot i que en alguns moments pot ser una mica complicat, asseguren que han pogut fins ara parlar-hi cada dia.