Els Renfadats s’han presentat oficialment a Vilafranca
Amb 6 minuts de retard una quarentena de Renfadats arribaven ahir a l’estació de Vilafranca. Un retard força habitual en el trajecte diari d’aquells qui agafen el tren per anar o tornar de Barcelona.
<p style="text-align: justify;">Per aquest motiu, un grup de persones ha decidit reivindicar la situació que pateixen dia rera dia i expressar que estan enfadats amb la Renfe: d’aquí el nom de Renfadats. Un grup que va néixer just abans d’aquest nadal amb només 4 persones i que gràcies a les xarxes socials ja compta amb més de 600 admiradors al Facebook, i nombrosos seguidors al Twitter. Un dels renfadats, l’Oriol Perelló, ens explica quines són les principals demandes que fan:la baixa velocitat dels trens que fa que el trajecte Vilafranca-Barcelona arribi fins a 1h i 5 minuts; el mal estat de l’estació de Vilafranca, que està inacabada; i la manca d’informació per part de la Renfe.
L’impuls definitiu del grup es va produir arran de la vaga de zel dels maquinistes. Va ser aleshores quan el grup de Facebook i Twitter van estar més actius. El grup ,de moment, només s’ocupa del trajecte Vilafranca-Barcelona però també han rebut demandes de persones d’altres municipis afectades pel mateix problema que els hi agradaria formar-ne part. En aquest cas els recomanen que creïn els seus propis grups de Renfadats per així fer-se més forts.
Els Renfadats asseguren que el servei actual de Rodalies entre Vilafranca-Barcelona pateix retards diaris de 12 minuts de mitjana per usuari. I ja han fet un primer estudi amb l’ajut de diversos voluntaris que han contat els minuts que es perden en cada viatge. Fins ara calculen que cada usuari acumula 4 h de retard al mes. Per tant, sumant totes les persones que agafen la Renfe cada dia des del mes de gener han perdut, sumades, unes 4.000 hores degut als retards. L’estudi també conclou que en la tornada el tren sempre va amb 5 minuts de retard i que, a l’anada, el retard és més variable, i pot arribar a superar el 15 minuts. Per últim diuen que a principis del mes de març, quan calculen que arribaran a les 10 MIL hores de retard, faran altres accions reivindicatives per demostrar que d’aquesta manera perden productivitat i competitivitat