Dimarts, 22 d'abril de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’associació La Llum del Nord reparteix 35 xais entre les famílies més desfavorides de la comarca

La comunitat musulmana del Penedès vivia ahir la festa del sacrifici del xai, la celebració més important després del Ramadà, que encara s’allarga avui i demà. Per als fidels musulmans, aquesta festa és un dia de reunió familiar i de solidaritat amb els més necessitats; similar al nostre Nadal.

<br />Gràcies a una subvenció del Ministeri marroquí de Residents a l’Estranger, l’associació vilafranquina La Llum del Nord va repartir ahir la carn de 35 xais entre les famílies més necessitades que s’han inscrit en els darrers dies. La carn anava acompanyada d’un lot de productes de primera necessitat com oli, cuscús, sucre i farina.<br />Ahmed Benallal és el president d’aquesta associació per la ciutadania i la cooperació entre pobles.
Donat que la demanda per obtenir la carn ha superat l’oferta, els criteris per a determinar qui era inclòs han estat la situació econòmica, el nombre de fills o de persones convivint en la mateixa casa, així com altres aspectes recollits pels informes de l’educadora social de l’associació. Però, en la selecció de les famílies també hi ha participat els serveis socials de l’Ajuntament de Vilafranca i el de Sant Sadurní .

Per la festa del sacrifici del xai, la Llum del Nord ha volgut adquirir carn ecològica d’un dels pocs ramats que queden al Penedès que pasturen en llibertat. Els xais de Cal Cisco de Torrelavit van ser sacrificats pel ritus musulmà a l’escorxador de Castellbisbal i distribuïts a les instal·lacions de La Llum del Nord entre les famílies beneficiades.

Una de les famílies que van anar a recollir el xai a La Llum del Nord era la del Mustapha. Ell venia ahir expressament per reunir-se amb els seus sogres i passar el vespre en família a Vilafranca. Són una família nombrosa i, a la tarda, es van trobar uns quants per començar a fer el primer àpat.<br />Entre tots, van preparar la taula i van cuinar el fetge del xai, mentre que la resta de la carn quedava penjada al menjador esperant a ser cuinada al vespre i els dos dies següents. A més del fetge, l’àpat es completava amb pa, te, refrescos i galetes dolces. El Mustapha ens explicava el que menjarien i farien més tard, ja al vespre.

En aquesta festa es commemora el símbol de la submissió perfecta a la voluntat de Déu representat per l’episodi alcorànic, i també bíblic, en què Abraham va estar a punt de sacrificar el seu fill per ordre divina abans que Déu li aturés el braç.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: