La 8a Fira Mediambiental del Penedès permet conèixer a Sant Cugat Sesgarrigues les principals novetats de productes ecològics
Eco Sant Cugat és una fira majoritàriament de divulgació mediambiental, que té també present el factor més social, humà i cultural dels problemes ambientals que afecten a la societat actual.
Els pilars fonamentals de la fira, que s’han mantingut en tots les edicions, són els tallers, exposicions i conferències. Però un dels dies de la fira, el diumenge, està més enfocat al caràcter més comercial. Allà es podien conèixer algunes de les novetats més importants en l’aplicació de mètodes ecològics a l’àmbit de la producció d’aliments, del transport o la construcció. També es constatava que els productes artesans de tot tipus tenen cada cop més demanda. Per això s’ha constituït recentment l’Associació de Productors Artesans Agroalimentaris de l’Alt Penedès que es presentava públicament a l’ecofira i que oferia productes com pastisseria, olis, mel, conserves o fruites, hortalisses i verdures de temporada.
Una altra de les parades era la de l’empresa Alethea Park, que elabora material per a la construcció ecològic i que sura a l’aigua.
Una de les seves darreres propostes són les cisternes per recollir el petroli vessat al mar. L’empresari Delfí Castanyer explicava que han plantejat el seu invent a la petrolera BP.
Hi havia moltes més parades a banda d’aquestes, com la de la Federació d’ADF’s Penedès Garraf o la dels tallers per als més menuts. A més, la fira, va rebre la visita de l’alcaldessa Rosa Escala i del diputat de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona Josep Mayoral, acompanyats d’altres polítics de l’Alt Penedès i el Garraf.