Diumenge, 27 d'abril de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

JARC demana que es planifiqui la destil.lació de crisi

La sectorial de la vinya i el vi de Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya exigeix a l’Incavi que, a banda de transposar les normatives europees, desenvolupi una veritable política de sector que permeti planificar les campanyes i evitar noves crisis de preus per a un sector que ja està massa tocat.

<p />

JARC demana al Govern català i al ministeri que revisin la possibilitat de planificar aquesta campanya una destil·lació de crisi i ajudar així al sector a eliminar aquells excedents de vi que frenen l’increment de preus que tant necessiten els productors.

Segons afirmen, el panorama que s’obre davant els viticultors aquesta verema no pot ser més desalentador i això fa que el desànim s’apoderi dels productors que veuen com tot i la manca de producte al mercat, els preus que perceben pel seu raïm, lluny de pujar cauen encara més que l’any passat.

Com a exemples, Freixenet, un referent al mercat, ha anunciat que retallarà 1,5 cèntims el preu del producte que comprarà per a la elaboració de cava, mentre que Codorniu ha decidit mantenir els mateixos preus que l’any passat.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: