Dimarts, 20 de maig de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

ERC denuncia que CiU vol impedir les vegueries, imposant que les altres 7 vegueries votin si volen el Penedès

Els republicans acusen Convergència i Unió de voler impedir la creació de les vegueries.

A banda de l’esmena que han publicitat abastament demanant la creació de la vegueria del Penedès, CiU ha presentat cinc esmenes més al Projecte de Llei de Vegueries, una de les quals comporta que la nova organització territorial hagi d’obtenir el suport de cadascuna de les vegueries. Les vegueries de l’àrea Metropolitana de Barcelona, el Camp de Tarragona i les Comarques Centrals perden una comarca amb la creació de la vegueria del Penedès i per això, el diputat republicà, Miquel Carrillo, veu inviable obtenir el seu suport.<br />Carrillo critica el cinisme de CiU perquè amb tres de les esmenes fa impracticables diverses vegueries, entre elles el Penedès.
L’esmena de CIU diu textualment que "es procedirà a la votació de la nova organització territorial que estableix aquesta Llei. Amb aquesta finalitat, per a ser validada la proposta haurà d’obtenir el 51% dels vots emesos a cadascuna de les vegueries". Esquerra també destaca que CiU no concreta si caldrà fer un referèndum nacional, votar als consells de vegueria o als plens municipals.<br />Per ERC, una altra conseqüència de les esmenes és que no es crearien els consells de vegueria sinó que persistirien les diputacions, congelant tota la

reforma. I també acusa CIU de fer dependre la descentralització, que és una potestat que es pot exercir sense dependre de cap modificació estatal, de la naturalesa local de la vegueria. Per Carrillo, CiU crea un problema de dependència de les decisions estatals allà on no hi era i a més, diu que els convergents han anunciat que portaran la llei de vegueries al Consell de garanties estatutàries, afegint un retard d’un mes en la seva tramitació. Miquel Carrillo

Carrillo reclama a la Plataforma per la Vegueria Penedès que expliqui clarament com afectaran les esmenes de CiU i que deixi d’intoxicar amb la possibilitat que Esquerra voti l’esmena de CiU per crear la Vegueria Penedès. El diputat republicà creu que l’única via per a la Vegueria Penedès és la Llei de vegueries, amb el redactat introduït per Esquerra que permet crear una nova vegueria a petició del territori, sense haver de consultar les altres vegueries.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: