15 anys de l’IDAP de Vilafranca
L’Institut d’Aprenentatge Productiu de Vilafranca celebra el seu 15è aniversari amb l’edició d’un reportatge i diversos actes que reconeixeran la tasca dels agents participants.
L’Institut d’Aprenentatge Productiu Rodolf Llorens i Jordana és un centre de formació i innovació educativa que es va crear ara fa quinze anys per difondre i aplicar l’aprenentatge productiu, un mètode pedagògic i dinàmic. L’IDAP ha treballat durant aquests anys amb persones majors de 16 anys amb dificultats per seguir l’ensenyament tradicional que han participat en programes de formació específics i pràctiques en empreses. Una de les vessants de l’aprenentatge productiu a Vilafranca són les aules MAP que hi ha als instituts de la capital de l’Alt Penedès i aquest és el tema central del reportatge "L’aprenentatge productiu als IES de Vilafranca" que s’ha editat en DVD i que es presenta aquest cap de setmana per Penedès Televisió.<br />La regidora d’Educació Ramona Suriol comentava tot el que es mostra en aquest reportatge que servirà com a carta de presentació de l’ensenyament productiu que es desenvolupa a Vilafranca.
Suriol destacava la implicació de les empreses en què els alumnes fan les pràctiques. Precisament, les empreses són, amb els alumnes i els professionals, els agents que seran homenatjats d’alguna manera en motiu d’aquest 15è aniversari de l’IDAP.
La regidora, acompanyada de la directora de l’IDAP Mercè Marcé i la cap del servei de la Societat del Coneixement Mercè Montserrat, apuntava els actes que commemoraran aquest aniversari.
L’aprenentatge productiu a Vilafranca és pioner a Catalunya. 150 alumnes de segon cicle de secundària s’han format a través de les aules MAP; gairebé 400 persones majors de 16 anys han participat en els programes de formació ocupacional dins del model d’aprenentatge productiu i més d’un centenar d’empreses vilafranquines col·laboren en les iniciatives de l’IDAP.