Diumenge, 15 de juny de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

CiU lamenta que el Pacte Nacional d’Infrastructures no reculli la proposta d’una tercera via entre Martorell i Barcelona

Joan Raventós, diputat de CiU al Parlament de Catalunya, ha lamentat que el recent signat Pacte Nacional d’Infrastructures no hagi contemplat una de les reivindicacions que CiU ha plantejat en diverses ocasions, i que no és altra que la construcció de una tercera via a la línia 4 de rodalies que permetés poder incorporar de manera regular els trens semidirectes.

Per Raventós, aquesta tercera via entre Martorell i Barcelona podria aconseguir una reducció dràstica del temps per fer aquest recorregut.
La marginació en el Pacte Nacional d’Infrastructures d’aquest projecte demostra, per Raventós, la poca sensibilitat del govern tripartit respecte a les necessitats del Penedès en formar part de un territori ben comunicat que li permeti ser una comarca competitiva en el camp de les infrastructures. <br />El diputat penedesenc no considera que aquesta situació hagi d’acceptar-la d’aquesta manera, i més quan aquest any, una proposta debatuda en el Parlament a instàncies seves, va merèixer el recolzament per part de tots els grups parlamentaris d’estudiar la millora de la capacitat de les infrastructures dels corredors ferroviaris d’accés a l’àrea de Barcelona, per augmentar-ne la seva capacitat i facilitar la creació de trens semidirectes.

Raventós considera inexplicable i injustificable que en el Parlament donin suport a una iniciativa per aconseguir el semidirecte i, a l’hora de la veritat, el govern se n’oblidi d’incorporar-lo en el Pacte Nacional d’Infrastructures.

Finalment, Joan Raventós ha manifestat la seva voluntat de seguir sumant esforços i iniciatives per tal de fer possible que la construcció d’aquesta tercera via sigui incorporada en els projectes immediats pels governs corresponents.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: