Es posa en marxa a Vilafranca un projecte d’ús extra escolar els centre educatius
Les instal·lacions del Mas i Parera acolliran les primeres activitats d’esports, lleure i formació als centres educatius de la vila fora del seu horari lectiu, en el marc del projecte pilot "Les tardes …".
L’objectiu és desenvolupar un programa integral d’intervenció en els centres educatius públics, a nivell de promoure una oferta pluridisciplinar en horari extraescolar. Es tracta d’ampliar i promoure l’ús social dels equipaments educatius públics en horari no lectiu.<br />Com comentava la regidora d’esports de Vilafranca, Emilia Torres, sovint els equipaments esportius estan saturats, i per contra els centres escolars a partir de les 5 de la tarda son buits. La intenció ha estat aprofitar aquests recursos, conjuntament des del Patronat d’Esports, l’AMPA i la direcció del centre. Son activitats adreçades a tots els veïns de Vilafranca, amb caràcter pluridisciplinar, i que es faran entre les 5 de la tarda i les 9 del vespre. Torres destacava també que les activitats per a joves i adults es fan en conveni amb el Complex Aquàtic.
Des de l’Ajuntament remarquen que es tracta en aquests moments d’un projecte pilot, que ha de servir per avaluar i adaptar el projecte general de forma que es pugui implementar en d’altres equipaments. Torres remarcava també que cal tenir present que no es tracta d’obrir els patis, sinó d’oferir activitats amb monitors i de qualitat.
Les activitats que s’han programat son molt diverses. HI haurà activitats poliesportives generals per a infants, escola de castells, activitats de motricitat també per els més petits, escola d’escalada, escola d’escasc i jocs de raonament, tallers d’expressió corporal, teatre i dansa, escola de tennis taula i un tast de procediments i tècniques artístiques.<br />Com a activitats per adults es farà gimnàstica de manteniment, taller de marxa nòrdica, activitat física per a la gent gran, curs de graffiti, curs de còmic, curs de complements de moda i curs d’animació.<br />Les inscripcions es podran fer ja a finals de setmana per els adults a les dependències del Patronat d’Esports. També es poden fer inscripcions a l’AMPA de l’escola en el cas de les activitats per a infants i joves.