La CUP continua pensant que els pressupostos municipals no tenen objectius, i es planteja com a màxim l’abstenció en el ple
Aquest vespre els dos regidors de la CUP a l’Ajuntament de Vilafranca, Xavier Navarro i Llorenç Casanova, comentaven que encara estaven en fase de negociació amb l’equip de govern per parlar sobre la proposta de pressupost municipal per aquest 2009.
Era una situació que els desagradava , ja que consideraven que calia treballar qüestions importants com aquestes amb temps i tranquil·litat, coses que no ha fet l’equip de govern de CiU.<br />De fet els representants de la CUP comentaven que ells eren més partidaris de tirar endavant modificacions de pressupost per desencallar els temes més destacats i preocupants; i treballar amb més calma la resta de qüestions.<br />Tot i això, i davant la proposta sobre la que treballa l’equip de govern i que demà dimarts al vespre es vol portar a aprovació en el plenari, Xavier Navarro comentava que consideren que son uns pressupostos continuistes, sense objectius polítics clars. Navarro comentava que ells han presentat un seguit de propostes que ahir al vespre encara debatien amb l’equip de govern, sobre les que havien aconseguit compromisos verbals, però sense calendaris ni partides econòmiques. Navarro comentava que les seves propostes volen encarar una Vilafranca inclusiva que aposti per solucionar els problemes reals dels ciutadans.
Així des de la CUP demanen el Pla Local de l’Habitatge, fer un mapa de barreres arquitectòniques de la vila, treballar de cara a la recollida de residus porta a porta, desenvolupar l’Oficina Municipal del Treball, fer possibles els pressupostos participatius, i actualitzar el Pla d’Acció Cultural que es va iniciar el 2000 entre altres qüestions.<br />Aquests temes estaven encara avui al vespre sobre la taula, però tot i així Navarro recordava que com a màxim el vot de la CUP serà l’abstenció, ja que l’actual proposta de pressupost no contempla ni que siguin participatius ni s’han ajustat els sous dels polítics i grups municipals a la situació econòmica actual.<br />D’altra banda, des de la CUP recordaven que ells demanen també des de 2003 que els pressupostos tinguin objectius polítics darrera de les xifres. Que els diners es destinin a determinades partides buscant aconseguir determinats resultats i accions. És una qüestió que Navarro deia, continuen trobant a faltar.
Sobre el ple de demà al vespre els representants de la CUP eren més partidaris que finalment l’equip de govern es decidís per deixar-los sobre la taula per poder-los treballar amb més temps. Que es resolguessin les qüestions importants ara mateix per la ciutadania amb modificacions puntuals del pressupost, i desenvolupar la resta de partides amb més treball, i tenint en compte un canvi de model a l’hora de treballar els pressupostos.











