L’avantprojecte del pressupost del 2009 preveu un 7% menys
El pressupost de l’Ajuntament de Vilafranca pel 2009 es preveu entorn a un 7% inferior al de l’any passat.<br />
<br />Ahir començaven les sessions informatives sobre el pressupost per al 2009 als barris de Vilafranca. La primera cita era a l’associació de veïns de l’Espirall i va comptar amb la participació d’una vintena de persones.<br />Els responsables municipals, encapçalats per l’alcalde de Vilafranca Marcel Esteve i la regidora d’hisenda Maria Batet havien d’explicar als veïns de l’Espirall les línies de treball que se seguiran a l’elaboració definitiva del pressupost i recollir també les propostes dels ciutadans.<br />L’any 2009 vindrà marcat per la contenció a causa de la crisi econòmica que es viu a nivell global. L’Ajuntament de Vilafranca no s’escapa de la recessió i, per primer cop, en molts anys, es preveu que el pressupost municipal per al 2009 sigui entorn a un 7% inferior al de l’any passat.<br /><br />El pressupost que es preveu és d’uns 54 milions i mig d’euros, dels quals 44 i mig van destinats a l’ajuntament com a tal. I els deu restants es reparteixen entre les societats i patronats autònoms municipals, com la societat d’habitatge, el patronat d’esports o les aigües.<br />Maria Batet destacava que els prioritats sempre són importants però, aquest any, caldrà prioritzar més que mai a on es destinen els recursos. La regidora remarcava que les línies que es volen treballar tenen a veure amb el foment de l’ocupació, els serveis a les persones, l’educació o el manteniment de la via pública.<br /><br />Les sessions informatives sobre el pressupost municipal per al 2009 continuen avui al barri de Sant Julià. Les properes seran dilluns al barri de la Barceloneta-Sant Magí, concretament al seu local del carrer Pere Alagret núm. 102, baixos, i dijous, dia 20 de novembre, al local de l’Associació de Veïns del Poble Nou, al carrer De Tossa de Mar, núm. 13, baixos. Totes les sessions començaran a les 8 del vespre.<br />











