Dilluns, 8 de juny de 2026
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La Festa Major de Vilafranca del 2008 tanca amb dèficit

La crisi s’ha deixat notar en el balanç de la Festa Major de Vilafranca del 2008, que tot i la satisfacció per els actes, ha tancat caixa amb un dèficit de 142.000 euros.

Els Administradors han fet balanç de la darrera edició de la Festa Major, destacant la bona acollida de les novetats i canvis introduïts al programa. Ho han fet en una roda de premsa, sense la presència de la Foix Huguet, perquè es troba fora de viatge. D’entre les novetats introduïdes al programa, han volgut assenyalar l’Espai Celler i el Petit Firart, dues propostes molt ben acollides.<br />També han assenyalat la introducció dels politons amb músiques dels diferents balls de la Festa Major amb 1500 descàrregues. L’èxit de les activitats de la festa contrasta amb la davallada en les aportacions econòmiques de les empreses, que han retallat la seva col·laboració amb la Festa Major a causa de la crisi econòmica que a partir del mes de març es va fer evident, quan ja s’havia fet la contractació dels grans espectacles. Els administradors de la Festa Major, quan són nomenats, només compten amb la memòria de l’edició anterior i amb un pressupost obert d’uns 650.000 euros. Marc Pares defugia de la paraula dèficit i comparava el problema amb la compra d’un pis, realitzada abans de l’arribada de la crisi. La necessitat de trobar un espai alternatiu per als actes que tradicionalment tenen lloc a la rambla de Sant Francesc va ser una de les primeres decisions que es van haver de prendre i que els administradors consideren ben resoltes. La rambla de Nostra Senyora s’ha assenyalat com un espai alternatiu interessant i efectiu. El fet de no poder disposar de la rambla de Sant Francesc, va obligar a suprimir bona part de les carpes i, per tant, no disposar dels ingressos que generaven. Així, doncs, aquesta ha estat una Festa Major diferent, plena de dificultats, amb una forta crisi econòmica i una nova distribució forçada dels espectacles, que ha impossibilitat que els administradors de la Festa Major puguin cobrir-ne el cost total, només amb les aportacions econòmiques de les empreses, l’aportació inicial de l’Ajuntament, capta, o barres dels balls. Si s’agafa de referència la passada Festa Major del 2007, els ingressos per aportacions de les empreses van ser de 242.000 euros, mentre que a la Festa Major del 2008 només han estat de 129.000 euros. Per tant, hi ha hagut una diferència de 113.000 euros. Alhora, cal ressaltar que hi ha hagut un major rigor comptable en la contractació d’espectacles i de serveis, que ha suposat un increment de la despesa en 35.000 euros d’impostos. Finalment, caldrà que l’Ajuntament de Vilafranca faci una darrera aportació de 142.000 euros per tal de tancar la Festa Major 2008. Els administradors consideren que cal repensar la Festa pel que fa a la seva gestió. Com a millora, proposen que els administradors poguin comptar amb suport administratiu permanent de l’Ajuntament, que facilités la complicada gestió amb els serveis municipals, la gestió comptable i de compres.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: