Diumenge, 21 de juliol de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Covides ha presentat un estudi que recull els factors que influeixen en el consum de vi a catalunya, destacant que cal potenciar les D.O i lluitar contra la “riojitis”

L’estudi ja fa alguns dies que s’ha publicat, i és el resultat del treball conjunt entre la Universitat Rovira i Virgili i Covides, amb la voluntat de tenir continuïtat en el futur.

El director comercial de Covides, i professor d’economia i marketing vitivinícola de la facultat d’enologia de la Rovira i Virgili, Cristophe Marquet, comentava que la voluntat ha estat fer una anàlisi del mercat i de les demandes i necessitats dels consumidors, però també dels restauradors i establiments especialitzats.<br />De fet l’estudi posa de rellevància la importància de les Denominacions d’Origen i destaca que els consumidors les valoren. Tot i així Marquet destaca que encara es detecta una certa tendència a valorar més els riojas que no pas els vins catalans.

En aquest punt l’estudi posa de manifest per exemple que l’aparició de la D.O. Catalunya ha creat una certa confusió en els consumidors, però també en els restauradors. Sembla que no s’ha acabat d’entendre la seva filosofia i sentit.<br />Pel que fa als consumidors, recull dos grups sobre els que cal treball més, com son les dones i els joves. Les dones son consumidores normalment d’uns tipus de vins determinats; mentre que en els cas dels joves cal competir amb la cervesa i els refrescos.<br />També es parla de la influència del carnet per punts en el descens del consum, tot i que no és una opinió generalitzada; i apunta que cal buscar solucions imaginatives i explicant els efectes reals del consum de vins i caves.<br />S’apunten algunes demandes, tant de consumidors com restauradors, de cara a noves presentacions; i s’apunta per exemple que una ampolla de mig litre seria molt interessant de cara als restaurants.<br />Com dèiem aquest ha estat el primer treball, que ha obert portes a possibles nous estudis en un futur, buscant per exemple valors més quantitatius i qualitatius en alguns dels punts que ja s’han tractat en aquest primer.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: