L’alcalde de Vilafranca i el president d’ADIF s’han reunit per parlar de l’evolució de les obres de l’AVE
Segons un comunicat fet públic per ADIF, el seu president Antonio González, i l’alcalde de Vilafranca, Marcel Esteve, s’han reunit per tractar diverses qüestions relacionades amb el pas del tren d’alta velocitat per la vila.
<br />En el decurs de la reunió, s’han tractat qüestions relacionades amb el conveni signat el 2003 entre el Ministeri, el GIF (ara ADIF) i el consistori vilafranquí sobre les obres a fer a la vila en relació al pas de la línia de l’AVE i la reforma de l’estació. També feia referència a les possibles afectacions en habitatges com a conseqüència de les obres.<br />Respecte el primer punt, el comunicat d’ADIF especifica que s’ha acordat una reunió de seguiment del conveni per a la segona quinzena d’aquest mes de setembre, en que l’Ajuntament s’ha compromès a establir el procediment per la recepció de l’obra ja executada. Pel que fa a la reforma de l’edifici de viatges, es treballarà per acordar una solució que s’ha de desenvolupar en un nou conveni.<br />En referència a les queixes dels veïns per el pas dels trens, el president d’ADIF ha reiterat que compliran escrupolosament el que estableix en aquest punt la declaració d’impacte ambiental.<br />En quan als soroll i vibracions, ADIF i Ajuntament s’han compromès ha analitzar els diferents estudis fets fins a la data per ambdues institucions. Així mateix ADIF encarregarà de manera immediata el projecte de protecció acústica, per tal que es pugui licitar i executar.<br />Finalment, pel que te a veure amb les esquerdes, ADIF encarregarà a un organisme independent un estudi de les afectacions als habitatges situats a l’entorn de la línia, per determinar si les esquerdes i danys apareguts estan relacionats amb les obres de l’AVE. En cas positiu diu que es procedirà a emprendre les mesures correctores pertinents.











