CDC es compromet a defensar la Vegueria del Penedès i obre la porta a constitutir una federació per aquestes comarques
El 15è Congrés de Convergència Democràtica de Catalunya, celebrat aquest cap de setmana passat, ha reconegut les aspiracions dels delegats penedesencs, destacant dos temes: la concreció de la defensa de la Vegueria Penedès, amb el reconeixement d’una nova Federació de CDC pel Penedès, i una major representativitat institucional per comarca per tal d’afavorir que cadascuna disposi d’un diputat de CiU al Parlament.
<br />El fins ara president de la Federació de la Catalunya Central, el vilafranquí Joan Raventós, ha deixat el seu càrrec en aquest congrés per considerar-lo incompatible amb les propostes defensades des del Penedès.<br />Raventós està molt satisfet perquè, per primera vegada, CDC expressa, en els documents congressuals, la “defensa de la Vegueria Penedès”, com també la “creació de una nova Federació Penedès en el marc del consens de les quatre comarques de la futura Vegueria, independent del dia en que s’aprovi pel Parlament de Catalunya”.<br />Ara, els presidents de les Federacions del Tarragonès, la Catalunya Central i la Regió I, que hauran de cedir comarques a la nova Federació Penedès han d´iniciar converses i Raventós calcula que en un any i mig la nova federació pot ser una realitat.
Raventós també ha volgut ha destacat el treball intens de tots els delegats i en especial d’Angèlica Rodríguez, Francesc Olivella, Xavier Escribà, Xavier Ramos i Jordi Parellada. <br />Pel que fa a l’altre proposta de garantir que cada comarca pugui tenir un diputat, el compromís aconseguit va en aquesta línia perquè “el Comitè Executiu Nacional de CDC haurà de proposar la incorporació de persones a les candidatures amb possibilitats de sortir d’acord amb l’implantació del partit en el territori, l’esforç electoral i l’equilibri territorial”. El diputat, però, podrà ser d’un dels dos partits de la Federació, com ha explicat Raventós.
Finalment, l’Alt Penedès va presentar als seus representants per formar part de la candidatura de la Federació de la Catalunya Central en caràcter provisional, mentre es crea la del Penedès o la del Raïm, com algú ja la va batejar. Es tracta de Marta Carrera, Núria Bel i Flèrida Melgen.