Dimecres, 17 de juny de 2026
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Hospital Comarcal contracta personal estranger atesa la manca de professionals al país

La manca de professionals de la medicina i infermeria a la nostra comarca, com a la resta del país, ha fet necessari que s’incorporin de mica en mica a l’Hospital Comarcal persones estrangeres.

Com s’ha volgut deixar ben clar des de l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès es tracta de metges i infermeres que tenen els títols homologats, professionals del sector de la medicina en els seus països d’origen i que responen a totes les garanties per exercir les seves tasques al nostre país. L’Hospital Comarcal no és una excepció respecte la resta del país i necessita de tot aquest personal estranger. Des del centre se’ls farà l’acollida i la integració al nou entorn, perquè es puguin ubicar ràpidament. Tot i parlar-se més de la falta de metges d’atenció primària, no és menys cert que la manca de professionals s’estén en tots els àmbits. En aquest sentit, hi ha vacants en alguns especialitats mèdiques com ara anestesistes, radiòlegs, pediatres. En d’altres més específiques, d’especialitats, també es necessita de professionals. És el cas dermatologia, endocrinologia i en l’àmbit digestiu. És dóna la circumstància que gran part dels metges de família que estan en formació a Hospitals com el nostre venen de fora del país. Això per si sol ja és un indici que alguna cosa no acaba de funcionar de base, segons la directora mèdica de l’Hospital Comarcal. La directora mèdica dóna per fet que la convivència laboral entre els professionals de la medicina autòctons i foranis és molt bona, sense problemàtiques. No deixen de tenir tots i cadascun d’ells el seu títol homologat, en definitiva.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: