La xef del restaurant El Cingle de Vacarisses és la nova ambaixadora de la Ruta del Xató
Ahir a la nit l’Hotel Gran Melià de Sitges va acollir l’acte de cloenda de la temporada de la ruta del xató, un esdeveniment que com acostuma a ser habitual serveix també per acomiadar l’ambaixador sortint de la ruta i fer el relleu amb el nou ambaixador.
En aquest cas es tractava de dues ambaixadores. L’actriu sitgetana Anna Barrachina, coneguda per la seva participació a la sèrie Vent del Pla, va passar la ma de morter que simbolitza el relleu a la cuinera Montse Estruch, reconeguda amb una estrella Michelin, per la seva tasca al capdavant del restaurant El Cingle de Vacarisses. Estruch , que combina la cuina tradicional amb la modernitat amb les flors con a ingredient singular, va mostrar-se ahir molt agraïda per el reconeixement de la Ruta del Xató. Amb aquest sopar, que va comptar amb representants de tots els sectors implicats en la ruta, es va donar per acabada la temporada gastronòmica que les comarques de l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf dediquen des del 1998 a un dels plats típics d’aquesta zona. La presidenta del Gremi d’Hostaleria de l’Alt Penedès, Dolors Pons, parla de consolidació d’una oferta que permet promocionar el territori. Per la seva part el president del Patronat de Turisme de Vilafranca, Xavier Lecegui, considera molt important ser presents en aquest projecte. Aquesta temporada 2007-2008 ha comptat amb la participació de més de 100 restaurants, agrupats en els sis gremis de la zona, que han servit un total de més de 300.000 racions. A més durant la temporada del xató, es duen a terme 9 xatonades populars a les poblacions de Vilafranca , Vilanova, Sitges, El Vendrell, Canyelles, Cunit, Calafell, Cubelles i Sant Pere de Ribes.











