La Generalitat confirma que Vilafranca trindrà estació de regionals
El Pla de Transport de Viatgers de Catalunya que ha presentat la Generalitat preveu que els trens regionals que utilitzin la línia d’alta velocitat, entre Tarragona i Barcelona, parin a Vilafranca.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha sotmès a informació pública el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2008-2012, que defineix les directrius generals per a millorar els serveis de transport públic interurbà de viatgers, tant ferroviaris com per carretera, amb l’horitzó de l’any 2012. Aquest pla preveu diverses millores que tenen com a referència Vilafranca i l’Alt Penedès. Pel que fa a l’oferta del servei del transport públic ferroviari , el Pla presenta una sèrie de propostes per adaptar la xarxa ferroviària a les necessitats de futur. En aquest sentit, el Pla preveu nous serveis regionals sobre la nova línia d’alta velocitat. Aprofitant la nova línia d’alta velocitat, es connectaran els principals nodes del territori amb serveis de tren directe o semidirecte amb velocitat comercial alta, de fins a 220 km/h, i freqüències de pas d’un servei cada hora com a mínim. Així, es crearan 5 línies de tren d’altes prestacions per enllaçar Figueres, Girona, Barcelona, Vilafranca, Tarragona, L’Aldea i Lleida. Aquest nous serveis en alta velocitat permetran reduir més de la meitat el temps del trajecte. Barcelona i Tarragona quedaran connectades amb tan sols 40 minuts, enfront dels 92 minuts actuals, i es podrà viatjar en 20 minuts de Vilafranca a qualsevol de les dues capitals catalanes. L’alcalde, Marcel Esteve, ha qualificat avui d’històrica la data, pel fet que es fa oficial que Vilafranca tindrà estació de regionals, i ha dit que l’objectiu és que sigui una realitat quan abans millor. En quan a la ubicació de l’estació de regionals l’aposta és per situar-la a l’alçada de la base de muntatge. El Pla també recull la necessitat de reestructurar els serveis de Rodalies quan l’estat el traspassi a la Generalitat i la línia de Renfe C-4 que va de Sant Vicenç de Calders a Barcelona, passant per Vilafranca, passarà a dir-se R2. S’incrementarà el nombre de freqüències de rodalies d’acord amb la demanda i es doblarà la capacitat de les expedicions, perquè el 100% dels trens que hi circulin en hora punta comptin amb el doble d’oferta de seients, enfront del 66% actual, mitjançant la incorporació de nous combois i material mòbil. Pel que fa al transport interurbà per carretera Pla preveu potenciar els serveis d’autobús directe als corredors amb més demanda, enllaçant les capitals comarcals i els nuclis de més de 10.000 habitants amb les capitals de demarcació, amb velocitat comercial alta i sense parades. Es crearan 19 noves connexions directes i se’n reforçaran 9 ja existents, garantint una freqüència mínima d’un autobús cada 30 minuts a les hores punta. Es preveuen noves conexions i reforç de les existents en la línia Vilafranca – Barcelona. El Pla també preveu incrementar els serveis a corredors de menys demanda que els anteriors, per unir els principals nuclis i altres poblacions més petites amb velocitat comercial semiràpida, i parades al llarg del recorregut. Aquí el Pla aposta per crear 8 noves connexions i reforçar-ne 21 ja existents. Entre les noves n’hi haurà una de Sant Sadurní d’Anoia a Piera i entre les que es reforçaran hi ha la línia d’Igualada a Vilafranca.











