El Col·legi Sant Ramon de Penyafort, l’escenari ahir a la nit del 24è sopar simbòlic contra la fam
El sopar solidari d’aquest 2008, ha comptat amb la participació destacada de la germana Maria José Caram, argentina, dominica, missionera, que va parlar sobre el tema: "Educació-formació: un camí que restitueix la dignitat de les persones (una mirada des del Perú)".
Explicava, sense embuts, que el Perú és un país racista on l’aspiració per a molts és blanquejar-se i parlar castellà. Una cosa dolenta, desgraciadament, deia ella mateixa. Pel que fa al sistema educatiu, lamentava que tot s’acabi enfocant únicament cap a la producció i la competitivitat, i no es potenciessin més els valors. D’aquesta manera, insistia que és primordial que els Estats inverteixin més en millorar l’educació. La xerrada va donar pas al sopar solidari, que ja arriba a la 24ena edició. I es feia ahir coincidir amb el dia internacional del dejuni voluntari, i tenint en compte el temps de quaresma en què ens trobem. S’oferien per persona un parell de llesques de pa amb formatge, i una manderina. En aquella zona els aqüífers estan molt contaminats per diferents circumstàncies i la necessita d’aigua potable és evident. I és el projecte des d’on col·labora el Grup Tercer Món – Mans Unides de les parròquies de Vilafranca i de la comarca, que organitzaven aquest sopar simbòlic.











