Les Violines al cicle de concerts d’hivern de Caixa Penedès
El grup de música tradicional Les Violines protagonitza el segon concert del cicle d’hivern de Caixa Penedès a benefici de El Turó – Salut Mental. El concert va permetre sentir ahir a l’auditori del Fòrum Berger Balaguer un ampli repertori amb els violins com a protagonistes principals.
Les Violines és un grup de música tradicional format per tres violinistes, una acordionista, un contrabaixista i un bateria. La formació va néixer l’any 1996 amb la idea d’oferir una sonoritat nova al món de la música tradicional. La finalitat de Les Violines era, als seus inicis, retrobar l’ambient de les festes majors d’abans, quan un violinista sol feia ballar tot el poble. El repertori que interpreten en els seus concerts es basa precisament en això, en repertoris de violinistes i altres músics dels pobles dels Pirineus. El concert era el segon del cicle de concerts d’hivern que l’entitat d’estalvi Caixa Penedès organitza en benefici d’entitats assistencials de Vilafranca i de la comarca. Aquest cop, els beneficis recollits al concert anaven a parar a l’associació El Turó – Salut Mental, que s’adreça a totes les persones que tenen un familiar o amic amb problemes de salut mental. L’associació pretén millorar la qualitat de vida dels malalts i de les persones que els envolten i l’aportació del concert servirà per potenciar els serveis que ofereix habitualment.











