S’estrena el programa Tots som emigrants
El Pla de Ciutadania i Immigració del Consell Comarcal de l’Alt Penedès i Vilafranca TV estrenen avui el programa “Tots som emigrants”. L’objectiu és oferir informació per a que tots els ciutadans tinguin consciència del que comporta el fet de la immigració.
Avui, després de la primera edició de l’Informatiu s’estrena el primer capítol d’aquesta sèrie. El programa dóna a conèixer la història d’una sèrie de persones que viuen a la comarca de l’Alt Penedès i que, en algun moment de les seves vides, s’han vist empeses a emigrar, amb totes les vicissituds que això comporta. L’objectiu és oferir informació per a que tots els ciutadans tinguin consciència del que comporta el fet de la immigració. En la selecció dels protagonistes, el Pla de Ciutadania i Immigració ha tractat de cobrir un ampli ventall de casuístiques diferents. Emigrants estrangers del Marroc, Llatinoamèrica, la Xina i la Unió Europea; persones de l’Alt Penedès que van emigrar durant la postguerra i que més tard van tornar a la comarca, i persones que han establert la seva residència a l’Alt Penedès provinents d’altres llocs d’Espanya o de Catalunya. El programa consta de 7 capítols, de 15 minuts de durada, durant els quals les històries d’aquests personatges reals s’aniran entrecreuant. Totes les persones que col·laboren explicant les seves vides i vivències al programa ho fan de manera voluntària i les seves experiències serviran per posar de manifest que tots estem exposats, al llarg de les nostres vides, a veure’ns obligats a emigrar per motius molt diferents. El programa es pot veure també a dos quarts d’onze de la nit i, en repetició, cada quatre hores.











