Divendres, 19 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Consell Comarcal presenta al·legacions a la proposta de peatges que fa autopistes

Ahir ho feia públic l’encara president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès. El govern de la Generalitat ha aprovat inicialment el Pla Territorial, i a partir de la seva publicació en el DOG hi haurà un període de 3 mesos per tal de poder-hi presentar al·legacions. Emparats d’alguna manera per aquesta aprovació inicial, els encara components del govern del Consell Comarcal, amb el seu president Ramon Xena al capdavant, anunciaven també ahir que havien presentat al·legacions a la proposta de nous peatges tancats a l’AP-7 en el tram entre Martorall i Vila Seca/Salou.

El motiu és que la nova proposta, que contempla la construcció de nous enllaços entra en conflicte amb algunes de les planificacions que a l’alçada de Vilafranca fa el Pla director en relació al desdoblament de la N-340 i el nou tram de la C-15.

 

Des del govern del Consell Comarcal el president, acompanyat del Vice president Lluís Valls i del gerent Jordi Cuyàs, valorava molt positivament haver pogut aprovar de manera inicial abans d’acabar el mandat el Pla Territorial, que era un dels compromisos inicials que es van marcar fa quatre anys.  

 

Ara caldrà que els nous governs municipals, i també el nou govern del Consell, el tirin endavant i presentin si cal al·legacions. Xena apuntava però, que tot i que s’havia tancat d’alguna manera una pàgina important, calia continuar treballant per assolir per exemple la gratuïtat dels peatges.

 

De fet aquesta és la darrera actuació de l’actual govern del Consell Comarcal, ja que la nova composició de l’ens comarcal s’ha de constituir el proper 27 de juliol.

El gerent de l’ens comarcal, Jordi Cuyàs, ha comentat també que pel que fa al Pla Director s’han acceptat al·legacions presentades per l’ajuntament de Sant Sadurní per fer que la nova carretera paral·lela a l’autopista i la via de l’AVE no passi per dins del nucli urbà; deixant de banda de manera definitiva el que es podia considerar un quart cinturó, ja que no hi ha cap nova reserva de sol a la comarca per la xarxa viària.

També apuntava que s’ha descartat el ferrocarril Igualada-Sant Sadurní, ja que s’ha considerat millor el Igualada-Martorall; i que el tren que ha d’anar de Vilanova cap a Vilafranca no passarà per els Monjos.

Les previsions son que de cara a final d’any es pogués procedir a l’aprovació definitiva del Pla Director Territorial de l’Alt Penedès.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: