Divendres, 19 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Bosc Verd critica el Pla Director perquè prioritza les carretres i el transport privat

El col.lectiu ecologista de Vilafranca ha presentat diferents al.legacions i propostes pel que fa a l’àmbit de carreteres de l’avantprojecte del Pla Director Territorial de l’Alt Penedès.

En primer lloc plantegen la millora de la N-340 en el seu traçat actual i no la transformació d’aquesta en una autovia de 4 carrils. Demanen que es retiri aquesta proposta i que com a alternativa s’alliberi de peatges l’autopista AP-7. Segons Bosc Verd la proposta que fa el Pla Director d’autovia de 4 carrils connecta amb el Quart Cinturó i, per tant, és el Quart Cinturó a la comarca del Penedès. Els ecologistes també demanen l’eliminació del desdoblament de la carretera C-15 entre Vilafranca i Vilanova ja que consideren que el que cal en primer lloc és doblar o triplicar el transport públic existent. El que sí consideren necessari és la finalització de la construcció de la C-15 entre Vilafranca i Puigdàlber.Pel que fa a les carreteres proposades demanen que sigui prioritari fer importants millores a l’antiga carretera Gelida-Martorell en el seu traçat actual i també demanen que es faci a Gelida una sortida a l’autopista en direcció a Tarragona.Des de Bosc Verd també demanen que no es facin les noves variants proposades a les poblacions de Torrelles, Sant Martí, Sant Quintí, Sant Pere de Riudebitlles, Sant Sadurní, La Múnia i Vilafranca, i que es prioritzi el transport públic.  Només en el cas de la variant de Sant Pere Sacarrera consideren urgent fer la variant, degut al important trànsit de camions de gran tonatge.Pel que fa a les millores de la via rural entre La Granada, Les Cabanyes, Pacs i Puigdassé, demanen que no es faci aquesta nova variant exterior de Vilafranca.Per últim des de Bosc Verd es demana que s’impulsi d’una manera efectiva el transport públic a la comarca.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: