Dimarts, 26 de Maig de 2020
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Ajuntament de Vilafranca presenta al·legacions a l’estudi informatiu de la C-15.

L’Ajuntament de Vilafranca planteja una millora de la C-15 que passa a formar part del nou eix desdoblat C-15/C-37 delimitat per les poblacions de Vilanova i la Geltrú – Igualada – Manresa. L’Ajuntament reitera la posició ja expressada mitjançant el seu POUM i planteja la necessitat de desenvolupar el projecte constructiu de la variant de la C-15 proposant mesures que evitin l’impacte ambiental i paisatgístic.

L’Ajuntament de Vilafranca defensa la protecció atorgada al paisatge mitjançant a la Carta del Paisatge de l’Alt Penedès, signada pels 27 municipis de la comarca i diferents entitats socials, econòmiques i ecològiques. Referent al punt del paisatge, l’entorn del tram d’estudi és molt obert i planer, amb una gran exposició i força perspectiva. Aquest fet comporta una elevada fragilitat paisatgística amb alçades de terraplè inadmissibles. Per aquest motiu, sobre les propostes de traçat, l’Ajuntament de Vilafranca considera preferible l’alternativa que s’adapta millor a la topografia actual del terreny, insistint en el soterrament de la rasant a l’encreuament amb l’AP-7 i amb la N-340, evitant així l’impacte ambiental i paisatgístic dels terraplenats i viaductes de la proposta amb la rasant elevada per sobre les infraestructures abans esmentades. Al mateix temps, les al·legacions presentades per l’Ajuntament insisteixen sobre els passos previstos per atenuar la impermeabilitat de la infrastructura; sobre les mesures de revegetació i control de l’erosió dels talussos i sobre les instal·lacions afectades. En aquest sentit s’apunta que cal estudiar l’afectació del col·lector d’aigües residuals procedent de La Granada i del polígon industrial de Sant Pere Molanta, que segueix el traçat del camí de Porroig.Finalment, no és considera necessària la previsió d’una doble calçada per a cada sentit, separada per una mitjana amb una amplada de 25 m des de la rotonda d’enllaç amb N-340 fins a la rotonda de l’enllaç Vilafranca Centre donat que s’entén que el major flux viari es produirà entre aquest enllaç i Vilanova i la Geltrú. En aquest sentit cal tenir present que la proposta de dos carrils ha estat consensuada per tots els municipis de la comarca afectats, essent recollida en el Pla Director de l’Alt Penedès

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: