L’OMIC rep denúncies contra JAZZTEL per contractes fraudulents d’alta telefònica
<p align="left">L’OMIC de l’Ajuntament de Vilafranca està rebent reclamacions i denúncies contra l’empresa JAZZTEL amb relació amb la tramitació d’altes fraudulentes del servei telefònic.
<p align="left">
<p align="left">Situacions com aquesta ja s’havien produït temps enrere amb altres operadores com AUNA o Uni2, però amb estratègies de venda diferents. Segons expliquen els usuaris, reben trucades al seu domicili dels comercials de JAZZTEL per proposar-los la contractació dels seus serveis. Quan l’usuari demana que li enviïn informació al seu domicili, automàticament li tramiten la portabilitat del número contractat amb TELEFÓNICA per passar a tenir-lo contractat amb Jazztel.
<p align="left">L’usuari se n’assabenta quan, de cop i volta, s’adona que no té línia i, TELEFÓNICA li informa que està donada de baixa.
<p align="left">Per això, davant l’ampli ventall de companyies que ofereixen serveis de telefonia, l’OMIC adverteix a tots els usuaris que tinguin en compte les recomanacions següents: Tenir molta cura abans de donar informació sobre les seves dades personals als comercials que els hi demanin; valorar molt bé si l’oferta és prou interessant abans de canviar de companyia; i demanar les condicions de contractació per escrit (es poden consultar per Internet) i llegir-les atentament abans de donar el consentiment, ja sigui per escrit o per telèfon.
<p align="left">Les persones que es trobin en aquesta situació, poden tramitar la corresponent reclamació i/o denúncia davant l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament de Vilafranca. Cal demanar cita prèvia al telèfon 93 892 03 58 (Oficina d’Atenció Ciutadana). Si no tenen línia telefònica bàsica se’ls atendrà sense cita prèvia.