Dimarts, 16 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

IC-Verds de Vilafranca es manifesta contra del Pla d’Infrastructures de transport de Catalunya

Creuen que el pla no segueix les directrius d’un govern progressista i demanen un nou plantejament. En una roda de premsa el Portaveu Comarcal de la formació, Ignasi Corral, i el President Local de Vilafranca, Bernat Villarroya, van fer una valoració crítica del projecte. El pla d’infrastructures de transport de Catalunya contempla la previsió de la xarxa ferroviària i la viària fins el 2026 i estar proposada pel departament de política territorial de la Generalitat. Actualment el pla esta en fase d’al·legacions i propostes, i per aquest motiu Iniciativa va exposar els seus nous plantejaments.

Consideren que el pla no es coherent amb les directrius nacionals de mobilitat. En segon lloc consideren un error que el Pla d’Infrastructures de Transport de Catalunya no hagi integrat les xarxes viàries i ferroviàries des d’una visió de conjunt, i que tampoc hagi previst serveis de transport públic. A més a més creuen que el pla no ha tingut en compte les emissions de CO2, definit en el pla d’energia, distanciant-se per tant ,del compliment del Protocol de Kyoto. Els ecosocialistes van valorar negativament que gran part de l’esforç inversor es pugui destinar a noves línies de Tren d’Alta Velocitat i han manifestat la seva oposició al Quart cinturó en totes les seves variants.

Bernat Villarroya, president de ICV de la comarca, demanava sobretot que es doni prioritat a la xarxa ferroviària per sobre de la viària.

 

Segons Villarroya, part de la inversió destinada al tren de l’alta velocitat hauria de ser utilitzada per la millora de les infrastructures actuals, sobretot pel que fa a les rodalies. Seria el cas de millorar les estacions, incrementar la velocitat mitjana dels trens, reforçar les xarxes viàries i evitar les duplicacions.

 

Iniciativa s’oposa també a la nova autovia Vilanova- Vilafranca perquè no s’ha realitzat cap estudi de les persones que realment necessiten desplaçar-se d’una localitat a un altre i tampoc s’ha valorat l’alternativa del transport públic. Per això proposen el Bus Trans Penedès que completaria la xarxa de bussos existent i faria el recorregut per la C-15. Aquest bus connectaria Igualada, Vilafranca i Vilanova amb una àmplia freqüència de pas.

Entre d’altres coses, també demanen una nova sortida en l’AP-7 a l’alçada de Gelida, mantenir els camins rurals, millora de les carreteres secundàries, i la senyalització d’itineraris de carrils bici.

 

 

Efemèrides

16 d'abril
No hi ha efemèrides

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: