Divendres, 29 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

IC-V de Vilafranca contra el PITC

Ahir Iniciativa per Catalunya-Verds de Vilafranca es va manifestar en contra del Pla d’Infrastructures de transport de Catalunya. Creuen que el pla no segueix les directrius d’un govern progressista i demanen un nou plantejament. En una roda de premsa el Portaveu Comarcal de la formació, Ignasi Corral, i el President Local de Vilafranca del Penedès, Bernat Villarroya, van fer una valoració crítica del projecte  

El pla d’infrastructures de transport de Catalunya contempla la previsió de la xarxa ferroviària i la viària fins el 2006 i estar proposada pel departament de política territorial de la Generalitat. Actualment el pla esta en fase d’al·legacions i propostes, i per aquest motiu Iniciativa ha exposat els seus nous plantejaments. Consideren que el pla no es coherent amb les directrius nacionals de mobilitat ni amb la llei 9/2003, de 13 de juny. En segon lloc consideren un error que el Pla d’Infraestructures de Transport de Catalaunya no hagi integrat les xarxes viàries i ferroviàries des d’una visió de conjunt, i que tampoc hagi previst serveis de transport públic. A més a més creuen que el pla no ha tingut en compte les emissions de CO2, definit en el pla d’energia, distanciant-se per tant ,del compliment del Protocol de Kyoto. Els ecosocialistes han valorat negativament que gran part de l’esforç inversor es pugui destinar a noves línies de Tren d’Alta Velocitat i han manifestat la seva oposició al Quart cinturó en totes les seves variants. Bernat Villarroya, president de ICV de la comarca, demana sobretot que es doni prioritat a la xarxa ferroviària per sobre de la viària.Iniciativa s’oposa també a la nova autovia Vilanova- Vilafranca perquè no han realitzat cap estudi de les persones que realment necessiten desplaçar-se d’una localitat a un altre i tampoc han valorat l’alternativa del transport públic. Per això proposen el Bus Trans Penedès que completaria la xarxa de bussos existent i faria el recorregut per la C-15. Aquest bus connectaria Igualada, Vilafranca i Vilanova amb una àmplia freqüència de pas. Entre d’altres coses, també demanen una nova sortida en l’AP-7 a l’alçada de Gelida, mantenir els camins rurals, millora de les carreteres secundàries, i la senyalització d’itineraris de carrils bici.  

<p class="MsoNormal">&nbsp;

<p class="MsoNormal">&nbsp;

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: