Divendres, 19 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Tot i que les vendes de Cava han superat el darrer any la xifra de 222 milions d’ampolles, el boicot

L`exportació ha pujat un 6`3%; però el mercat interior ha baixat un 6`6%, amb la qual cosa tot i que s`ha venut un milió d`ampolles més, en xifres globals els resultats no son

S’han presentat les dades referents a les vendes de cava del darrer any, en que tot i que s’ha superat la xifra dels 222 milions d’ampolles, des del Consell Regulador del Cava s’ha remarcat que l’augment de vendes global no ha estat gaire important i que s’ha notat sobre tot en el mercat interior.

El president del Consell Regulador del Cava, Guastau Garcia Guillamet, ha apuntat que el consum exterior va augmentar el 2005 en un 6’3%, però que les vendes al mercat espanyol van baixar un 6’6%. El biocot per tant, es va deixar notar.

Garcia Guillamet ha comentat també que el sector evidentment no es rendeix davant d’aquesta situació i que a partir d’ara caldrà continuar treballant i fer-ho amb més intensitat de cara a aquest mercat interior. Des del Consell Regulador es considera que, tot i que s’ha de respectar la lliure decisió del consumidor individual de consumir o no cava, cal tenir en compte que han influït en el descens de vendes a l’estat espanyol altres factors. On s’ha notat un descens important ha estat també en la venda de productes per a obsequis i lots de nadal. Garcia Guillament aposta per recuperar el mercat interior i no treballar només en base a les exportacions.

La intenció és aconseguir aquesta recuperació el més aviat possibles, però una altra de les qüestions que des del Consell Regulador del Cava sorprenien era que, fruït o no de la campanya de boicot, el cert és que les vendes del champany francès van augmentar força l’any passat a l’estat espanyol.

Un dels principals objectius del Consell Regulador per aquest 2006 serà precisament l’elaboració d’un pla estratègic dirigit al consumidor que divulgui la qualitat intrínseca, la garantia i el prestigi del cava.

Malgrat el descens en les vendes, el mercat interior representa el 42% de les vendes, mentre que el 58% que es destina a exportació continua tenint en el mercat de la Unió Europea el principal client. Alemanya va ser un any més el principal consumidor, amb 56 milions d’ampolles. Durant l’any passat el sector del cava va fer també importants esforços per situar-se als Estats Units, el tercer país importador; i el Japó, el quart, que han assolit també augments importants.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: